Studia na kierunku marketing są ukierunkowane przede wszystkim na kształcenie osób specjalizujących się w promocji produktów i usług, tak, aby były one chętnie nabywane przez klientów. Zajęcia pozwalają zdobyć fachową wiedzę i umiejętności tworzenia strategii marketingowych, przeprowadzania badań rynkowych, a także zarządzania produktem. Zagadnienia, jakie omawiane są w trakcie studiów drugiego stopnia (magisterskich) na kierunku marketing to między innymi kreowanie wizerunku marki, wykorzystanie Internetu w działaniach reklamowych, zarządzanie komunikacją z klientami, a także śledzenie i przewidywanie trendów rynkowych.
Absolwenci kierunku marketing, którzy obronią pracę magisterską i uzyskają tytuł magistra, mogą szukać pracy w działach marketingu, firmach internetowych, agencjach reklamy oraz w instytucjach badań rynku. Takie osoby na ogół zajmują stanowiska specjalistów ds. promocji, menedżerów produktu, analityków rynkowych, przedstawicieli handlowych, specjalistów marketingu międzynarodowego, itp.
Przykładowe przedmioty realizowane w trakcie studiów magisterskich na kierunku marketing to: analiza zachowań konsumenta, współczesne koncepcje marketingu, komunikacja marketingowa, audyt marketingowy, prawna ochrona rynku i konsumenta.
Praca magisterska z dziedziny marketing stanowi zwieńczenie niezwykle pracowitego okresu studiów. Jej tematyka oraz sposób zaprezentowania zawartych w niej informacji powinny wyrażać nie tylko zastosowanie się do wymogów formalnych i merytorycznych, ale także przedstawiać określone zainteresowania studenta, jego preferencje, umiejętności oraz wiedzę. Przygotowanie wartościowej pracy dyplomowej to bez wątpienia duże wyzwanie, wymagające przede wszystkim sporego zaangażowania i ogromnych nakładów czasowych.
Zanim przystąpimy do tworzenia pracy magisterskiej z marketingu, na początku warto przygotować sobie wstępny zarys opracowania i ustalić chociażby pobieżny harmonogram, który pomoże nam w rozplanowaniu poszczególnych etapów pisania rozprawy i jednocześnie pozwoli uniknąć dezorientacji.
Przykładowy plan pracy magisterskiej z marketingu może przedstawiać się w następujący sposób:
Trzeba pamiętać, że każdy z wyżej wymienionych etapów przygotowywania pracy magisterskiej ma inny zakres i charakter. Naświetlenie pola działania oraz naszkicowanie wstępnego zarysu problematyki, którą poruszymy w rozprawie, ma na celu pomoc w zorganizowaniu działań, prowadząc ostatecznie do utworzenia dobrej jakościowo pracy magisterskiej z marketingu.
Praca magisterska z marketingu stanowi niezwykle wymagającą formę rozprawy naukowej, która powinna być bardziej rozbudowana od pracy licencjackiej i zawierać wstęp, zakończenie, rozdziały oraz podrozdziały. W trakcie jej tworzenia konieczna jest nie tylko znajomość zagadnień teoretycznych, ale liczy się również ciekawe opracowanie treści, które nierzadko decyduje o tym, jak będzie prezentować się całe nasze opracowanie naukowe, przekładając się na ocenę uzyskaną na dyplomie.
Napisanie w poprawny sposób pracy magisterskiej ma dla studenta niemałe znaczenie. Jej złożenie i obronienie wieńczy sukces, pozwalając zdobyć upragniony tytuł magistra i jednocześnie otwiera drzwi do kariery w branży marketingu. Aby żeby wszystko przebiegło w sposób rzetelny i merytoryczny, nierzadko konieczne jest zasięgnięcie fachowej porady czy nawet pomocy w tworzeniu tego typu opracowania.
Temat: Zastosowanie marketingu w działaniach menedżera.
Praca magisterska dotycząca zastosowań marketingu w działaniach prowadzonych przez menedżera. Rozprawa może składać się z trzech-czterech rozdziałów zatytułowanych: marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem (istota zarządzania przedsiębiorstwem, misja i główne cele przedsiębiorstwa), miejsce menedżera w marketingu (pojęcie menedżera i charakterystyka jego osoby, decyzje menedżerskie, wizerunek skutecznego menedżera) oraz analiza wpływu menedżera na wybrane przedsiębiorstwo z punktu widzenia pracowników.
Temat: Motywacja pracownicza na przykładzie dowolnie wybranej firmy usługowej.
Praca poruszająca najważniejsze zagadnienia związane z motywacją pracowniczą na przykładzie dowolnie wybranego przedsiębiorstwa usługowego. Zagadnienia, które mogą zostać ujęte w rozprawie to między innymi: podstawowe podejścia naukowe do motywacji, klasyfikacja teorii motywacyjnych, ekonomiczne wyznaczniki funkcjonujące w procesie pracy, metody wartościowania pracy, system ocen pracowników, dowolnie wybrana firma w nowych warunkach gospodarowania, system motywacji ekonomicznej i pozaekonomicznej.
Temat: Zarządzanie marketingowe na krajowym rynku pracy na przykładzie osób niepełnosprawnych.
Praca magisterska dotycząca zarządzania marketingowego na krajowym rynku pracy na przykładzie osób niepełnosprawnych. Przykładowe kwestie, które mogą zostać poruszone w rozprawie to: pojęcie rynku pracy, rynek pracy osób niepełnosprawnych, osoby z niepełnosprawnością na polskim rynku pracy, pojęcie strategii marketingowej, zarządzanie zasobami ludzkimi, najważniejsze cele i zadania związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi, zatrudnianie i aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych, zatrudnianie osób niepełnosprawnych w latach 80 i 90 XX wieku.
Temat: Biznesplan na podstawie wybranego przedsiębiorstwa.
Praca prezentująca biznesplan na podstawie dowolnego wybranego przedsiębiorstwa. Opracowanie składające się z trzech-czterech rozdziałów, w których mogą zostać opisane takie zagadnienia, jak: charakterystyka wybranej firmy, analiza ekonomiczno - finansowa przedsiębiorstwa, podstawowe cele marketingowe realizowane przez przedsiębiorstwo, sytuacja na rynku w zakresie podejmowanej działalności, sposobności i zagrożenia w otoczeniu przedsiębiorstwa, analiza sytuacji firmy (SWOT), planowane kierunku rozwoju firmy.
Temat: Budowa strategii firmy na dowolnie wybranym przykładzie.
Praca magisterska dotycząca budowania strategii firmy na dowolnie wybranym przykładzie. Rozprawa może zawierać cztery rozdziały zatytułowane: podstawy zarządzania strategicznego (pojęcie zarządzania strategicznego, zasady formułowania strategii zarządzania, elementy składowe systemu zarządzania strategicznego), metodyka opracowania strategii zarządzania, ogólna charakterystyka wraz z oceną sytuacji ekonomicznej dowolnie wybranego przedsiębiorstwa oraz budowa strategii zarządzania firmą na przykładzie wybranej firmy.
Temat: Finansowanie rozwoju małych przedsiębiorstw.
Praca magisterska dotycząca najważniejszych kwestii związanych z finansowaniem rozwoju małych przedsiębiorstw. Rozprawa może zawierać trzy-cztery rozdziały, w których zostaną zaprezentowane takie zagadnienia, jak: pojęcie małej firmy, kryteria zaliczania przedsiębiorstwa do klasy małych i średnich przedsiębiorstw, strategia pomocy w rozwoju małej firmy, potrzeby i zasady finansowania rozwoju niedużych przedsiębiorstw, instytucje wspomagające finansowanie małych przedsiębiorstw, źródła kredytów na rozwój małej firmy.
Temat: Gospodarowanie zasobami ludzkimi w przykładowej małej firmie.
Praca poruszająca wybrane zagadnienia związane z gospodarowaniem zasobami ludzkimi w dowolnie wybranym małym przedsiębiorstwie. W rozprawie mogą zostać ujęte następujące kwestie: znaczenie czynnika ludzkiego w działalności przedsiębiorstwa, narzędzia i środki wspomagające zarządzanie potencjałem ludzkim, poszczególne etapy zarządzania personelem w niewielkim przedsiębiorstwie, zaprezentowanie przykładowej firmy jako obiektu badań, zarządzanie zasobami ludzkimi w przykładowej firmie, dobór czynnika ludzkiego.
Temat: Jakość usług a kategoryzacja zakładów hotelarskich w Polsce.
Praca magisterska dotycząca jakości usług a kategoryzacji zakładów hotelarskich w Polsce, składająca się z trzech-czterech rozdziałów. Przykładowe zagadnienia, które mogą zostać zaprezentowane w rozprawie to: usługa hotelarska – definicja, zakres usług hotelarskich, część gastronomiczna w obiektach hotelowych, kategoryzacja zakładów hotelarskich znajdujących się w Polsce, podstawowe wymagania związane z doborem personelu pracowniczego w hotelach, najważniejsze aspekty oceny jakości usług hotelarskich.
Temat: Działania promocyjne operatorów telefonii komórkowej w Polsce.
Praca poruszająca wybrane aspekty związane z organizacją sprzedaży detalicznej na przykładzie Internetu. Przykładowe kwestie, które mogą zostać ujęte w rozprawie to: definicja handlu detalicznego, rodzaje detalistów, decyzje marketingowe w handlu detalicznym, strategie marketingowe działania detalistów, handel detaliczny prowadzony za pośrednictwem sieci, nowoczesne środki reklamy w handlu detalicznym, reklama w Internecie, strategie reklamowe handlu detalicznego w Internecie, sposób działania sklepu internetowego.
Temat: Zarządzanie materiałami i surowcami w przedsiębiorstwie.
Praca magisterska dotycząca zarządzania materiałami i surowcami w przedsiębiorstwie. Rozprawa składająca się z trzech-czterech rozdziałów, w których mogą zostać zaprezentowane między innymi takie kwestie, jak: gospodarka materiałowa jako dziedzina gospodarowania, planowanie i przygotowanie wykorzystania materiałów, miejsce gospodarki materiałowej w strukturze organizacyjnej, miary oceny wykorzystania materiałów i surowców, koszty gospodarowania surowcami i materiałami w przedsiębiorstwie, prognozowanie zużycia materiałowego.
Uzupełnij formularz kontaktowy. Przygotowane przez
nas oferty nie zobowiązują Cię do wpłaty.
Usiądź wygodnie i zrelaksuj się. Redaktorzy sami zgłoszą się do Ciebie
Skonsultuj swoje zamówienie z wybranymi redaktorami.
Ustal cenę, termin oraz aspekty merytoryczne opracowania.
Po podjęciu decyzji który redaktor spełnia wszelkie
Twoje wymagania, po prostu przydziel mu zlecenie.
Opłać pierwszą część zlecenia w wygodny i bezpieczny sposób dzięki płatnościom online.
Redaktor będzie kontaktował się z Tobą w każdej istotnej dla realizacji sprawie. Dzięki naszej
platformie możecie być w stałym kontakcie praktycznie całą dobę.
Zapoznaj się z przesłanym zleceniem, możesz zgłosić ew. poprawki lub od razu przejść do realizacji kolejnej
części zlecenia. Sam ustalasz terminy i decydujesz jak ma przebiegać realizacja.